Koh Lanta & Khaolak - Reisverslag uit Krabi, Thailand van RoLo Azië - WaarBenJij.nu Koh Lanta & Khaolak - Reisverslag uit Krabi, Thailand van RoLo Azië - WaarBenJij.nu

Koh Lanta & Khaolak

Blijf op de hoogte en volg RoLo

22 Januari 2015 | Thailand, Krabi

Zo we zijn al weer meer als twee weken weg. Wat vliegt de tijd. We hebben weer een hoop mee gemaakt dus genoeg om met te delen!

We hebben een paar dagen in Koh Lanta gezeten, waar we bijna het ele eiland hebben rondgefietst. Hele mooie stranden gezien en er hing een heel relaxt sfeertje.

Vorige week donderdag zijn we naar khao lak gegaan omdat we daar ons duik brevet gaan halen.

Vrijdag wilde we graag een scooter huren maar we waren er niet zo zeker van ivm al de negatieve verhalen die we erover hadden gelezen. Uiteindelijk hebben we het toch gedaan en hebben we door khaolak getourd. Maar eerst moesten we natuurlijk tanken, zo geweldig hoe dat hier is, staan een paar flessen(cola flessen) langs de weg gevuld met benzine haha. Paar national parken bezocht super mooi. Watervallen,jungle en mooie witte stranden.

Zaterdag en zondag moesten we om 9 uur melden bij de school en hadden we theorie tot en met 12 uur. Daarna hadden we lunch tot 1 uur van 1tot ongeveer 4 uur smiddags gingen we oefenen in het zwembad. Het ging bij ons allebei super goed en hadden alles snel onder controle. Zondag na het oefenen in het zwembad konden we gelijk ons examen maken. We twijfelde maar dachten waarom niet proberen het gewoon en we zien wel kunnen het altijd nog over doen. En jaaa gelukkig we hadden hem in 1 keer gehaald!

Maandag gingen we met een Thaise longtail boat de zee op en hebben we onze eerste twee open water duiken gemaakt. Het was super gaaf zoveel ruimte en goed zicht. Al een paar hele mooie vissen gezien.

Maandagavond zijn we met de boot naar de similan eilanden gevaren deze reis duurde 4 uur. We hebben 3 nachten op de boot geslapen en in totaal 9 duiken gemaakt. Wat super mooi om de onderwaterwereld eens goed te bekijken om 1 van de mooiste plekken! Één van deze duiken was een nachtduik wat in het begin heel spannend was maar eenmaal in het water was het heel relaxed en mooi.
Wat we ongeveer allemaal hebben gezien: heeeel veel vissen, zeesterren, octopus, aalen, barracuda, tonijn, big grouper en sweetlips. Helaas geen haaien of manta roggen:( (de eerste dag zwomme er schildpadden naast de boot) wauw!
Op de boot werden we super goed verzorgd elke keer na een duik stond het heerlijke eten klaar. Vanavond weer zelf op zoek naar eten haha! Het was super!

Nog een paar dagen chillen in khaolak en khao sok en dan gaan we door naar Cambodja.

Groetjes uit het zonnige Thailand

• 22 Januari 2015 - 17:26

Henk V Dongen:

Heel mooi verhaal van jullie, ik ben echt jaloers hoor. Mooie foto,s van de onderwater wereld.op naar het volgende verhaal. Cambadjo dit zal wel iets anders worden, gezien de geschiedenis.Veel plezier verders en geniet ervan en de pas goed op elkaar ha ha.

• 22 Januari 2015 - 20:35

Juutje :

Hola reizigers! Fantastische verhalen! Klinkt echt super! Zou ook wel daar willen zijn hoor.... Lekker weertje!! Hier maar te koud nu! Enjoy!! X

• 22 Januari 2015 - 21:37

Eelco En Judith:

Klinkt goed!
    Geniet er van, Khao Sok gaan jullie ook zeker geen spijt van krijgen!

• 24 Januari 2015 - 13:15

Tante Toos En Oom Rinie:

Loes en Roy, leuk verhaal. We genieten ervan om het te lezen! Heel veel plezier in Cambodja!
    Groetjes

• 29 Januari 2015 - 10:45

Martine:

Wat gaaf!!! Klinkt echt super. Geniet ervan.

• 30 Januari 2015 - 16:10

Eiiy V Dongen :

Hoi Loes en Roy wat een prachtige verhalen ,jullie zien nog eens wat zeg ,,ook de foto's zegt veel ,het is allemaal schitterend ,,je vader en ik gaan daar ook eens naar toe hoor ,,ha ha,,!!!het ga jullie goed ,,hopelijk gaan we nog meer verhalen van jullie horen!!heel veel liefst je Moeke

• 02 Februari 2015 - 12:10

Maartje:

Roy en Loes, wat een mooi verslag! Het klinkt ontzettend gaaf!! Geniet samen van deze prachtige reis. Ik kijk uit naar een volgend verslag.

Liefs Maartje