Koh sok, Bangkok en Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van RoLo Azië - WaarBenJij.nu Koh sok, Bangkok en Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van RoLo Azië - WaarBenJij.nu

Koh sok, Bangkok en Cambodja

Blijf op de hoogte en volg RoLo

02 Februari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

Vorige week zijn we vanuit khaolak naar koh sok gegaan, echt een super groot natuur park. Wat een project is van de koning. Vroeger was het een stad nu staat alles vol met stromend water voor de elektrisiteit waar ze heel het zuiden van Thailand mee kunnen voorzien. We hadden dit geboekt bij een reisbureau blijkbaar gingen we met nog 3 andere Thaise en 1 Zweedse man. Was super gezellig hun waren er zelf ook nog nooit geweest. We sliepen daar in een hutje op het water en overdag konden we kanoën en touren met de longtail waar we in de jungle nog een slang en apen zagen. Het was daar echt prachtig en zo rustig! Savonds een lekkere douche gepakt in het meer haha. Beter dan in zo vies hokje met koud water.

Vanuit koh sok zijn we weer terug gegaan naar Bangkok. Waar we ook nog een paar nachten hebben moeten door brengen omdat er geen plek was in de bus naar Cambodja. We sliepen in Bangkok in de bekende backpackersstraat khao san road. Hele gezellig straat met een super een leuke markt, barretjes en restaurants. Savonds kwamen alle beesten los en stroomde heel de straat vol. Er werd keiharde muziek gedraaid en gedronken. Één grote discotheek maar dan buiten.
Vanuit Bangkok hebben we de bus naar siem reap gepakt deze reis duurde ongeveer 6 uur. De grensovergang duurde wel een paar uur hebben hier lang moeten wachten en we moesten goed oppassen voor de bekende scams.

De volgende dag hebben we in siem reap de ankor tempels bezocht met een tuk tuk chauffeur die bij elke tempel op ons stond te wachten. Het is daar zo ontzettend groot. Maar echt prachtig om te zien. Buiten de tempels heen was er wel veel armoede en kwamen kindjes naar je toe om wat te verkopen of om te bedelen.
We zijn een paar dagen in siem reap gebleven ook een gezellig stadje met veel markten en pubs.
Vanuit siem reap zijn we vandaag vertrokken naar de hoofdstad van Cambodja phnom phen. De busreis die 6 uur zou duren werd 9,5 uur. De wegen waren super slecht de bus ging flink op en neer. En reedt ongeveer 30/40 km per uur totaal was het 320 km. Dit was een lange bus reis voor ons pff..
Morgen zijn we van plan om de killing fields te bezoeken. En over een paar dagen willen we vliegen naar Vietnam en dan richting de kust die we nu al erg missen:).

• 02 Februari 2015 - 17:46

Henk V Dongen:

Weer een super mooi verhaal. Hou ons op de hoogte. Grt vanuit Standdaarbuiten

• 05 Februari 2015 - 08:18

Ad En Bertie Rooijmans:

Hey roy en loes, wat zijn jullie een schitterende reis aan het maken !! Ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen op deze manier.
    Veel plezier !! En geniet ervan!!