Cambodja & Vietnam - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van RoLo Azië - WaarBenJij.nu Cambodja & Vietnam - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van RoLo Azië - WaarBenJij.nu

Cambodja & Vietnam

Blijf op de hoogte en volg RoLo

13 Februari 2015 | Vietnam, Mui Ne

Inmiddels zijn we in Vietnam. Cambodja heeft tot nu toe meeste indruk bij ons achtergelaten. Vooral toen we zagen dat een hele magere vader zijn dochtertje aan het wassen was in een smerige rivier. En daar ook hun kleding in deden wassen. En kinderen die bij je aan tafel kwamen staan als je aan het eten was enige wat ze wilde was ons suikerklontje van de koffie voor wat meer energie. De killing fields waren ook heel indrukwekkend wat daar gebeurd is kan je je niet voorstellen, vreselijk. Ik ga maar niet te diep in details.

Van phnom phen zijn we naar ho chi minh gevlogen op Roy zijn verjaardag:). De vlucht duurde een half uur denk het was opstijgen en weer dalen haha. Ho chi minh (Saigon), wat een bizarre stad alleen maar scooters en taxi's. Die toeteren bij iedereen die ze passeren. Dus dat is een hoop getoeter! Kris kras door elkaar. Met het oversteken ben je blij dat je aan de overkant bent, maar de kunst is ogen dicht en gewoon doorlopen.

De eerste dag in Saigon hebben we rond gelopen. Alles was goed op loop afstand. We hebben het war museum bezocht. Wat je daar te zien kreeg op foto's over de Vietnam oorlog was niet normaal. Foto's die je normaal niet te zien krijg hingen daar gewoon op. Ik kan er niet te veel over zeggen je word er echt stil van. Toen we daarna op straat liepen keken we heel anders naar de mensen die aan het bedelen waren omdat ze hun benen of armen kwijt zijn. Verminkt waren in hun gezicht etc.

De dag erna zijn we naar de cu chi tunnels geweest. Dit zijn tunnels die de vietnamezen hebben gemaakt tijdens de oorlog. De tunnels zijn zo klein dat mensen er alleen maar door konden kruipen. Wij als toerist konden er zelfs niet doorheen. We zijn er wel ingeweest omdat ze sommige tunnels groter hebben gemaakt voor de toeristen. Onze gids die ons rondleidde op deze vreselijke plek was een oude man die zelf had gevochten in de oorlog. Hoe hij erover vertelde werd je echt sprakeloos van en emotioneel. Zo heftig. Mensen die in deze tunnels voor lange tijd hebben geleefd en geen zonlicht hebben gezien werden ziek en blind. Deze trip gaan we nooit meer vergeten.

Na een paar dagen Saigon zijn we in de nacht met de slaap bus naar mui ne gegaan. Kustplaatsje in Vietnam met ontzettend veel Russen. Hier hebben we een paar dagen heerlijk gekite. Bij een leuke Vietnamese kiteschool wat altijd super gezellig was. En met het mooiste slaapplekje van heel de reis aan het strand voor maar $8!!

Vandaag zijn we aangekomen in Dalat een klein plaatsje in de bergen. Morgen gaan we naar de watervallen voor rafting en abseiling.

Woensdag is het chinees nieuwjaar en hoe het er nu naar uit ziet word dit een gekkenhuis.

Happy new year!!

Genieten doen we wel hoor:).

• 13 Februari 2015 - 17:06

Evy Bruijs:

Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor het nieuwe jaar
    Leuk dat jullie zo genieten maar begin jullie onderhand nu wel te missen hoor
    Xxxxx

• 13 Februari 2015 - 18:42

Henk V Dongen:

Weer een mooi verslag. Zijn weer helemaal op de hoogte.Mooie foto,s op Facebook ,en we zien dat jullie er volop van genieten.Dikke kus van ons.xxxxx

• 16 Februari 2015 - 18:49

Judith Perez:

Vakantiegangers! Mooi verhaal en heel herkenbaar!
    Happy new year. Het feest zal daar wel losbarsten! Enjoy xxx

• 03 Maart 2015 - 19:08

Rian:

Loes en Roy , wat fantastisch wat jullie allemaal meemaken en zien dit is iets wat je een leven lang mee zullen en mogen dragen! Echt schitterend,ongelooflijk echt waar. Geniet er nog maar lekker van en ik kijk toch weer wel een beetje naar jullie thuiskomst uit. Vele, vele lieve groetjes van mij en Peter